menu

Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2014

Βερίκοκα, ασπίδα για την όραση

Βερίκοκα, ασπίδα για την όραση


Όλοι γνωρίζουμε ότι τα καρότα διατηρούν την όρασή μας σε καλή κατάσταση, αλλά φαίνεται ότι τα βερίκοκα είναι ακόμη πιο ωφέλιμα. Τα αποτελέσματα μιας μελέτης που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο «Archives of Opthamology» έδειξαν ότι η κατανάλωση 3 ή περισσοτέρων μερίδων φρούτων την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας λόγω ηλικίας κατά 36% συγκριτικά με την κατανάλωση λιγότερο από 1,5 μερίδας φρούτων καθημερινά. Η συγκεκριμένη ασθένεια αποτελεί την κύρια αιτία απώλειας της όρασης στους ηλικιωμένους ενήλικες.

Σε αυτή τη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 100.000 άντρες και γυναίκες, οι ερευνητές αξιολόγησαν την επίδραση της κατανάλωσης διαφόρων φρούτων μεταξύ των οποίων ήταν και τα βερίκοκα. Αξιολόγησαν επίσης τη δράση των αντιοξειδωτικών βιταμινών Α, C και Ε και των καροτενοειδών στην ανάπτυξη της πρόωρης εκφύλισης της ωχράς κηλίδας ή της νεοαγγειακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, μιας πιο σοβαρής μορφής της ασθένειας που σχετίζεται με την απώλεια της όρασης. Οι πληροφορίες συλλέχθηκαν περιοδικά μέχρι και 18 έτη για τις γυναίκες και 12 έτη για τους άντρες.
Παραδόξως, η κατανάλωση λαχανικών, αντιοξειδωτικών βιταμινών και καροτενοειδών δεν ήταν στενά συνδεδεμένη με τη συχνότητα εμφάνισης καμίας από τις δύο μορφές της ασθένειας, ενώ αντίθετα η κατανάλωση φρούτων αποτελούσε σίγουρα προστατευτικό παράγοντα κατά της σοβαρής μορφής της.
Τρεις μερίδες βερίκοκα μπορεί να σας φαίνεται μεγάλη ποσότητα για κάθε μέρα, αλλά αν απλώς τα προσθέσετε στο φρουτοποτό σας το πρωί, στο γιαούρτι σας ή τα καταναλώσετε ως σνακ, είναι αρκετό.

Οφέλη για την υγεία
Τα θρεπτικά συστατικά των βερίκοκων προστατεύουν την καρδιά και τα μάτια, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν οφέλη παρόμοια με αυτά των ινών. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε β-καροτένιο τα καθιστά απαραίτητη τροφή για την υγεία της καρδιάς. Το βήτα-καροτένιο βοηθά στην προστασία της κακής χοληστερίνης LDL από την οξείδωση και κατά συνέπεια στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων.
Τα βερίκοκα περιέχουν θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη Α, η οποία ενισχύει την καλή όραση. Η βιταμίνη Α είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες στα κύτταρα και τους ιστούς. Οι ελεύθερες ρίζες τραυματίζουν τους φακούς των ματιών.
Η εκφυλιστική επίδραση των ελεύθερων ριζών ή το οξειδωτικό στρες μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση καταρράκτη ή να εμποδίσουν την παροχή αίματος στα μάτια προκαλώντας έτσι εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας. Οι ερευνητές που πραγματοποίησαν μελέτες σε περισσότερες από 50.000 νοσηλεύτριες ανακάλυψαν ότι οι γυναίκες που είχαν υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης A μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη σχεδόν κατά 40%.
Τα βερίκοκα αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών προσφέροντας πλήθος πλεονεκτημάτων, όπως η πρόληψη της δυσκοιλιότητας αλλά και άλλων ασθενειών του πεπτικού συστήματος, όπως η εκκολπωμάτωση του παχέος εντέρου. Όμως, οι περισσότεροι Αμερικανοί λαμβάνουν λιγότερο από 10 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Μια υγιεινή και ολοκληρωμένη διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει τα βερίκοκα ως ένα γευστικό τρόπο αύξησης της πρόσληψης φυτικών ινών.

Τα αποξηραμένα βερίκοκα αποτελούν ένα υγιεινό σνακ
Τα αποξηραμένα βερίκοκα περιέχουν πάνω από 3 φορές περισσότερο κάλιο από τη μπανάνα ενώ έχουν ελάχιστο αλάτι.
Αυτό σημαίνει ότι βοηθούν στη διατήρηση της πίεσης του αίματος σε χαμηλά επίπεδα, διότι το κάλιο εξουδετερώνει την ικανότητα του νατρίου να συγκρατεί νερό. Πρόσφατες έρευνες που έγιναν στο Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών στην Ατλάντα έδειξαν ότι η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας καλίου προστατεύει από την υπέρταση και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Πηγή: http://enallaktikidrasi.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου