menu

Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014

Χαλβάς: ένα νηστίσιμο γλυκό που συμπληρώνει τη διατροφή

Χαλβάς: ένα νηστίσιμο γλυκό που συμπληρώνει τη διατροφή


O χαλβάς, απόγονος του σησαμιού, αποτελεί ένα ιδιαίτερα υγιεινό γλυκό. Συγκεκριμένα δε, για την περίοδο της νηστείας, ο χαλβάς μπορεί στο πλαίσιο μίας ισορροπημένης διατροφής, να συμβάλλει στην πρόσληψη θρεπτικών ουσιών.



Η περίοδος της νηστείας αποτελεί το διάστημα απομάκρυνσης πολλών ανθρώπων από τα ζωικά προϊόντα. Η τακτική αυτή αποτελεί και μία τάση της εποχής, πέρα από το διάστημα της νηστείας. Συνάδει όμως και με τις διεθνείς συστάσεις επίσημων φορέων.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει να μην καταναλώνετε κόκκινο κρέας συχνότερα από 2 φορές τον μήνα!
 Η βασική πρώτη ύλη του χαλβά είναι το ταχίνι, σε αναλογία περίπου 50% το οποίο συνοδεύεται από ένα μείγμα γλυκαντικών υλών, που κατά μέσο όρο αγγίζει ή ξεπερνά λίγο το 40%.
Επιπλέον, ανάλογα με τη γεύση που επιλέγει ο καθένας, μπορεί να περιέχει ξηρούς καρπούς, κακάο ή μέλι. Από τη σύστασή του γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι αποτελεί ένα ιδιαίτερα υγιεινό γλυκό. Συγκεκριμένα δε, για την περίοδο της νηστείας, ο χαλβάς μπορεί στο πλαίσιο μίας ισορροπημένης διατροφής, να συμβάλλει :

  • Στην πρόσληψη ασβεστίου, η οποία μειώνεται λόγω του αποκλεισμού των γαλακτοκομικών.
  • Στην πρόσληψη πρωτεΐνης και σιδήρου, η οποία μειώνεται λόγω του αποκλεισμού των ζωικών προϊόντων από την διατροφή.
  • Στην αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών και ενέργειας μεταξύ των γευμάτων.

Χάρη στα παραπάνω χαρακτηριστικά, ο χαλβάς δικαίως αποτελεί το πιο συχνό σε χρήση γλυκό κατά την περίοδο της νηστείας και όχι μόνο. Προσοχή όμως πρέπει να δίνετε στην ποσότητα κατανάλωσης. Όπως σε όλα τα υγιεινά και παράλληλα γευστικά τρόφιμα, έτσι και στον χαλβά πρέπει να ελέγχετε την ποσότητα κατανάλωσης, δημιουργώντας τον απαιτούμενο χώρο στο ημερήσιο διαιτολόγιο σας.
Γράφει: Χρύσου Π. Γιάννης
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Πηγή: http://www.iatronet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου